© 2018 by Styret                                                                                                                                          Org.nr 850 373 612

Siste nytt

Styrekontoret stengt mandag 11. november

Grunnet budsjettmøte vil styrekontoret være stengt mandag 11. november. 

Fremtidig arbeid med brannsikring

Som følge av brannen i Tvetenveien 253 har styret i samråd med brannvesen leid inn en brannvernkonsulent til å gjøre en vurdering av høyblokkene. Det ble i rapporten avdekket flere mangler som må utbedres for å sikre våre beboere. Disse utbedringene vil føre til en betydelig kostnad for borettslaget, som gjør at andre planlagte prosjekter må utsettes. Styret mener derimot at beboernes sikkerhet må prioriteres før eventuelle andre oppgraderinger. Dersom du har spørsmål knyttet til dette kan du sende oss en e-post på styret.stubberudlia@gmail.com. 

Områdeløft Trosterud og Haugerud

Som del av Groruddalssatsningen 2017 - 2026 er Trosterud og Haugerud pekt ut som prioriterte områder. Styret har hatt et møte med representanter fra områdeløftet og ønsker å informere dere om viktige informasjonskanaler i forbindelse med det forestående prosjektet. Her kan dere lese mer, eller dere kan følge prosjektets Facebooksider.

Nytt om solcelleanlegget

Som de fleste sikkert har fått med seg så vant Stubberudlia et solcelleanlegg tidligere i år. Dessverre tar godkjenningsprosessen hos Bygg- og anleggsetaten lengre tid enn forventet, så anlegget vil trolig ikke bli montert før våren 2020. Vi kommer tilbake med ytterligere informasjon når saken er behandlet hos Bygg- og anlegg.

Sommerstengt (25. juni 2019)

Styrekontoret er nå sommerstengt fram til 19. august. Dersom du har spørsmål i løpet av sommerferien kan du sende en e-post til styret eller kontakte vaktmester. Styret ønsker alle en god sommer.

Norsk brannvern har startet sine runder (15. mai 2019):

Norsk brannvern har sin årlige runde for å undersøke brannsikkerheten i hver enkelt leilighet. Beboere er pliktig til å slippe representantene inn og følge opp pålegg. Informasjon er hengt opp i hver oppgang om dato og tidspunkt. Har dere noen spørsmål, ta kontakt med vaktmesterne våres.

 

Takk for et godt oppmøte på generalforsamlingen!

I år møtte 54 andelseiere (+ 6 fullmakt) på årets generalforsamling. Protokoll fra generalforsamling kommer ut når den er ferdigstilt. 

 

GRATULERER, STUBBERUDLIA!
OBOS har valgt ut borettslaget som den heldige vinneren av et solcelleanlegg på 50kvm, som kan produsere opp til 7000kWh i året! Det er en glede for styret å dele nyhetene med resten av borettslaget, og vi håper at dette vil komme oss alle til gode.

Ny minuttpris ved ladeanlegget

Enkelte har klaget veldig på prisen på lading ved borettslaget vårt, imidlertid må vi presisere at styret er bundet av vedtekter fra generalforsamlingen. Det er slik at ladeanlegget skal betales av brukerne selv, ikke av alle i borettslaget. Dette var en forutsetning for igangsetting av prosjektet. I tillegg har strømprisene vært usedvanlige høye og en god del av "minuttavgiften" har gått til å dekke strømkostnadene. Dette fremkommer ikke godt nok frem på fakturaen, dessverre. I mars vil minuttavgiften senkes til 8 øre (eksl. mva) per min. fra dagens 20 øre. Om våren er det dermed rimeligere å lade enn om vinteren, men når strømprisene økes vil også avgiften måtte økes tilsvarende.
 

REFERAT FRA BEBOERMØTE FINNER DU HER
 

Ladestasjonene for el- og hybridbiler er klare til bruk (mer info finner du HER). Bestilling av ladebrikke gjøres via Energiplan https://energiplan.com/ladebrikkebestilling-2019/

 

Styret har fått ny epostadresse styret.stubberudlia@gmail.com, vennligst benytt overstående mailadresse.

Minner om at styret kan kontaktes på mobilnummer: 481 75 145. Send gjerne en kort SMS, om hva det gjelder, dersom dere ikke får kontakt.

OBS! Ved ønske om å leie p-plass via styret, må beboer forvente en ventetid på minst to år. Ventelisten er per dags dato veldig lang. 

 

 

Styret ønsker å holde beboere informert om de siste utviklingene i borettslaget. Ofte vil styrets arbeid virke usynlig og fjernt for mange av våre beboere. Gjennom informasjonsskrivet gir vi innblikk i vårt arbeid og oppdatert informasjon til våre beboere. Dersom beboere også har viktige nyheter eller saker som angår fellesskapet, har de en mulighet til å kontakte styret og få dette inn i framtidige info.skriv.
 


*Informasjonsskrivet produseres ved behov.

Tidligere informasjonsskriv utgitt i borettslaget:
September 2019

April 2019

Februar 2019

Januar 2019

Desember 2018

November 2018

Oktober 2018

Juni 2018
Mai 2018
Februar 2018
Januar 2018
Desember 2017
November 2017
Oktober 2017
Juli 2017
Desember 2016
November 2016
Oktober 2016
Juni 2016